Τι είναι το FinTok και που θα σε βοηθήσει; Το TikTok είναι ένας αχανής τόπος που μπορείς να συναντήσεις τα πάντα. Εκεί μέσα δημιουργούνται τάσεις ενώ σου έχουμε αποκαλύψει ήδη πως δεν αργεί η μέρα που θα γίνουμε όλοι influencers. Η τελευταία τάση που ενδεχομένως να σου φανεί χρήσιμη ακούει στο όνομα FinTok. Στο συγκεκριμένο hashtag θα συναντήσεις οικονομικούς influencers (λέγε με finfluencer) που προσφέρουν οικονομικές συμβουλές ώστε να μην είσαι μπατιράκι μέχρι τις 20 του μήνα. 

Πρόκειται για μία τάση που έχει μεγάλη απήχηση στη γενιά της Gen Z (αλίμονο), καθώς σύμφωνα με έκθεση του CreditCards.com, οι Gen Zers είναι σχεδόν πέντε φορές πιο πιθανό να δηλώσουν ότι λαμβάνουν οικονομικές συμβουλές από τα social media από ό,τι οι ενήλικες ηλικίας 40 ετών και άνω.  Οι νεαροί επενδυτές, ιδίως οι ηλικίες 18 έως 25 ετών, αναζητούν στους λεγόμενους «finfluencers» τη σοφία για την εξοικονόμηση χρημάτων ή τη δημιουργία χρημάτων, όπως δείχνουν και άλλες έρευνες.

Με λιγότερη πρόσβαση σε επαγγελματίες συμβούλους και προτίμηση στην απόκτηση πληροφοριών μέσω του διαδικτύου, οι Gen Zers είναι πιο πιθανό από οποιαδήποτε άλλη γενιά να ασχοληθούν με το περιεχόμενο των finfluencers στο TikTok, το YouTube και το Instagram, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του CFA Institute.

Το δελτίο ειδήσεων του TikTok προκαλεί τρόμο στα κυρίαρχα ΜΜΕ

«Οι finfluencers παίζουν πλέον έναν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση των νέων για τα χρηματοοικονομικά», δήλωσε ο Rhodri Preece, πιστοποιημένος χρηματοοικονομικός σύμβουλος και ανώτερος επικεφαλής έρευνας στο CFA Institute. «Ωστόσο, η έρευνά μας δείχνει ότι το περιεχόμενο των finfluencers συχνά στερείται επαρκών γνωστοποιήσεων, γεγονός που μπορεί να εμποδίσει την ικανότητα των καταναλωτών να αξιολογήσουν την αντικειμενικότητα των πληροφοριών, ενώ ορισμένοι επενδυτές μπορεί να μην γνωρίζουν πότε και πώς πληρώνονται οι finfluencers για την προώθηση χρηματοοικονομικών προϊόντων», κατέληξε.

Αν υπάρχουν αρνητικά σε όλο αυτό; Φυσικά. Μόλις το 20% του περιεχομένου των finfluencer που περιείχε επενδυτικές συστάσεις περιλάμβανε οποιαδήποτε μορφή γνωστοποίησης, διαπίστωσε το CFA Institute. Μέχρι να υπάρξει μεγαλύτερη εποπτεία, το CFA Institute συμβουλεύει τους καταναλωτές να εξετάζουν τα πιστοποιητικά ενός finfluencer, καθώς και τα πιθανά οικονομικά κίνητρα, και να διασταυρώνουν κάθε πληροφορία που προσφέρεται στο διαδίκτυο.

Οπότε μην πιστεύεις ό,τι βλέπεις στο επόμενο post αλλά ψάξου λίγο γιατί είναι κρίμα να πέσεις θύμα ενός ακόμη απατεώνα που θέλει απλώς να γίνει viral.