Οι λόγοι για να μην έχουμε κέφι να πάμε στη δουλειά είναι πολλοί. Ο dr Cary Cooper, καθηγητής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Manchester και επικεφαλής μιας κυβερνητικής μελέτης στο Ηνωμένο Βασίλειο για την ανθρώπινη ευεξία, παρουσιάζει επτά συμβουλές για να αλλάξουμε τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε την καθημερινότητα και να νιώσουμε καλύτερα στην εργασία μας.

ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΤΕ ∆ΡΑΣΤΗΡΙΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗ ∆ΟΥΛΕΙΑ

Η ιδέα της γυμναστικής είναι πιθανότατα το τελευταίο πράγμα που θα σκεφτεί ένας εργαζόμενος μετά από μια κουραστική ημέρα στη δουλειά. Η διατήρηση, όμως, της δραστηριότητας και μετά τις εργάσιμες ώρες, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη βελτίωση της διάθεσης. Σίγουρα, η σωματική δραστηριότητα από μόνη της δεν μπορεί να εξαφανίσει το άγχος ή τα προβλήματα που ενδεχομένως αντιμετωπίζετε, μπορεί ωστόσο να μειώσει τη συναισθηματική ένταση και να σας χαρίσει «πνευματικό χώρο», ώστε να σκεφτείτε και να επιλύσετε τα ζητήματα που σας απασχολούν.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑ∆ΕΛΦΟΥΣ ΣΑΣ

Υπάρχουν στιγμές που ο εργασιακός φόρτος είναι τέτοιος, που νιώθετε ότι πρέπει να είστε απόλυτα συγκεντρωμένοι στη δουλειά, για να φέρετε εις πέρας τις υποχρεώσεις. Σύμφωνα με τον δρ. Cooper, ωστόσο, η ανάπτυξη σχέσεων με τους συναδέλφους θα σας χαρίσει ένα ευχάριστο διάλειμμα και θα βελτιώσει τη διάθεσή σας εντός του εργασιακού χώρου. «Όσο πιο πολύ επενδύσετε στις σχέσεις με τους συναδέλφους σας, τόσο πιο ευχάριστες θα σας φαίνονται οι ώρες στο γραφείο», υποστηρίζει ο ίδιος.

ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ ΜΕ ΝΕΕΣ ∆ΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

Τα χόμπι είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να χαλαρώσετε μετά από μια γεμάτη μέρα στη δουλειά. Είναι σημαντικό να διαλέξετε κάτι το οποίο πραγματικά σας αρέσει και θα σας κρατήσει «γνωστικά ενεργούς», συμβάλλοντας στην ψυχολογική και πνευματική ευεξία σας. Η διαθέσιμη έρευνα έχει δείξει ότι η εκμάθηση μιας νέας δεξιότητας μπορεί να ενεργοποιήσει νευρώνες του εγκεφάλου, βοηθώντας παράλληλα στην επαγγελματική σας ανάπτυξη και πρόοδο.

ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΕΙΤΕ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ

Ίσως προκαλεί εντύπωση, όμως το να επικεντρώνεστε στο παρόν, αντί να εμμένετε στο τι συνέβη ή τι πρόκειται να συμβεί θα μπορούσε να συμβάλλει σημαντικά σε μια ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Μαθαίνοντας να ζείτε στο παρόν, θα μπορείτε να εκτιμάτε και να απολαμβάνετε περισσότερο την κάθε στιγμή και, τελικά, την καθημερινότητά σας. Δώστε περισσότερη σημασία στις σκέψεις και τα συναισθήματα που βιώνετε στο παρόν. Εντοπίστε τις μικρές, καθημερινές χαρές και την ομορφιά γύρω σας. Παρατηρήστε τον κόσμο γύρω σας, τα χρώματα, τις μυρωδιές, τους ήχους. Μετατρέψτε αυτή τη νοοτροπία σε ρουτίνα και θα διαπιστώσετε σημαντική διαφορά στην καθημερινότητά σας.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ

Μετά από μια κοπιαστική μέρα στη δουλειά, γεμάτη πίεση και άγχος, το να διακρίνετε τα θετικά που έχετε στη ζωή ίσως αποτελεί πρόκληση. Θα εκπλαγείτε, όμως, από το πόσο θα βελτιωθεί η ψυχολογία σας απλά και μόνο αν προσπαθήσετε να βλέπετε το ποτήρι μισογεμάτο. «Αποδεχθείτε ότι υπάρχουν πράγματα στη δουλειά και τη ζωή σας που δεν μπορείτε να αλλάξετε και επικεντρωθείτε σε εκείνα που εξαρτώνται από εσάς να τα διαμορφώσετε όπως επιθυμείτε», δηλώνει ο δρ. Cooper, προσθέτοντας να μην ξεχνάτε ποτέ να νιώθετε ευγνωμοσύνη για όσα έχετε.

ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΙΣ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕ

Σ Όταν το άγχος «χτυπάει κόκκινο», οι άνθρωποι στρέφονται πολλές φορές σε ανθυγιεινές συνήθειες, σε μια προσπάθεια να ξεφύγουν από την πίεση που αισθάνονται. Είτε πρόκειται για το κάπνισμα, την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ή καφεΐνης, ο ειδικός επισημαίνει ότι δεν είναι αυτός ο τρόπος να διαχειριστείτε το έντονο άγχος της καθημερινότητας. Αντιθέτως, οι καταχρήσεις σε βάθος χρόνου θα μπορούσαν να απειλήσουν σοβαρά την υγεία και την ευεξία σας.

∆ΟΥΛΕΨΤΕ ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΑ, ΟΧΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ

Όλοι κάποια στιγμή έχουμε πάρει δουλειά για το σπίτι, ενώ μερικοί το έχουν αναγάγει σε συνήθεια. Ωστόσο, σύμφωνα με τον δρ. Cooper είναι εξαιρετικά σημαντικό η δουλειά να περιορίζεται αυστηρά στις εργάσιμες ώρες και ο ελεύθερος χρόνος να μην μπλέκεται ποτέ με εργασιακές υποχρεώσεις. Ο ειδικός επισημαίνει ότι θα πρέπει να αποδεχθείτε το γεγονός ότι πάντοτε θα υπάρχει κι άλλη δουλειά που πρέπει να γίνει, γι’ αυτό είναι σημαντικό να θέτετε προτεραιότητες