Την τελευταία μέρα του Οκτωβρίου η OpenAI εγκαινίασε μια νέα λειτουργία αναζήτησης που θα εκπέμπει μέσα από το ChatGPT και έχει θέσει τον στόχο πολύ ψηλά. Το νέο ψαχτήρι που λέγεται ChatGPT Search έχει στόχο να ανταγωνιστεί μηχανές αναζήτησης όπως την Google, το Microsoft Bing και το Perplexity και έχει ήδη κάνει κάποιες σημαντικές κινήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.
Πώς θα λειτουργεί
Αντί να ξεκινήσει ως ξεχωριστό προϊόν, η μηχανή αναζήτησης θα ενσωματωθεί στην υπάρχουσα μορφή του ChatGPT. Σε ένα demo πριν από την κυκλοφορία, ο επικεφαλής αναζήτησης του ChatGPT της OpenAI, Adam Fry, παρουσίασε τη λειτουργία αναζητώντας τη μετοχή της Apple και κάθε σχετική είδηση. Σε αντάλλαγμα, εμφανιζόταν ένα διαδραστικό γράφημα της μετοχής, πληροφορίες για τα επερχόμενα κέρδη και άρθρα ειδήσεων με παραπομπές με δυνατότητα κλικ στις αρχικές πηγές.
Υπάρχει επίσης μια πλαϊνή γραμμή πηγών που επιτρέπει στους χρήστες να μετακινηθούν σε μια λίστα με σχετικούς ιστότοπους. Σε ένα άλλο παράδειγμα, ο Fry έκανε αναζήτηση για ιταλικά εστιατόρια στο Σαν Φρανσίσκο, η οποία επέστρεψε έναν διαδραστικό χάρτη που έριχνε καρφίτσες για προτεινόμενα εστιατόρια. Και στα δύο παραδείγματα, ο Fry έκανε ερωτήσεις παρακολούθησης για να βελτιώσει το αποτέλεσμα (όπως η εύρεση εστιατορίων που είναι «πιο χαλαρά και στη γειτονιά»).
Η νέα λειτουργία αναζήτησης θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις πλατφόρμες ChatGPT: iOS, Android και εφαρμογές γραφείου για macOS και Windows. Η λειτουργικότητα αναζήτησης δημιουργήθηκε με «ένα μείγμα τεχνολογιών αναζήτησης», συμπεριλαμβανομένου του Bing της Microsoft, δήλωσε ο Fry. Η εταιρεία έγραψε σε ένα blog την Πέμπτη ότι το υποκείμενο μοντέλο αναζήτησης είναι μια βελτιωμένη έκδοση του GPT-4o.
Αρχικά κυκλοφόρησε σε 10.000 δοκιμαστικούς χρήστες ως πρωτότυπο με την ονομασία SearchGPT τον Ιούλιο και τον Μάιο η OpenAI προσπαθούσε επιθετικά να αποσπάσει υπαλλήλους της Google για τη δική της ομάδα αναζήτησης. Τελικά, όμως το όνομα που προτιμήθηκε ήταν το ChatGPT Search.
Γιατί να μετακινηθεί κανείς στο ChatGPT Search
Η εταιρεία, κατά το λανσάρισμα της νέας της λειτουργίας φαίνεται αρκετά αισιόδοξη για το εγχείρημά της. Εκ πρώτης άποψης, ένας σαφής λόγος για να επιλέξει κανείς το ChatGPT έναντι του Google Search είναι ότι δεν υπάρχει η ακαταστασία διαφημίσεων ή προωθούμενων ερωτημάτων στην κορυφή.
Ενώ η Google κερδίζει πολλά χρήματα από τη διαφήμιση στα αποτελέσματα αναζήτησης, ο Fry δήλωσε ότι επί του παρόντος δεν υπάρχουν «σχέδια» για διαφήμιση στο ChatGPT. Παρόλα αυτά, η λειτουργία της αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη είναι πιο δαπανηρή από την παραδοσιακή αναζήτηση, και δεν είναι ακόμη σαφές πώς το OpenAI θα τη χρηματοδοτήσει για τους δωρεάν χρήστες, ώστε να την κάνει καθολική για όλους.
Η OpenAI αναφέρει σχετικά με τη νέα λειτουργία: «Το ChatGPT μπορεί τώρα να αναζητήσει το διαδίκτυο με πολύ καλύτερο τρόπο από ό,τι πριν. Μπορείτε να λάβετε γρήγορες, έγκαιρες απαντήσεις με συνδέσμους προς σχετικές πηγές στο διαδίκτυο, για τις οποίες προηγουμένως θα έπρεπε να πάτε σε μια μηχανή αναζήτησης. Αυτό συνδυάζει τα οφέλη μιας διεπαφής φυσικής γλώσσας με την αξία των ενημερωμένων αθλητικών αποτελεσμάτων, ειδήσεων, χρηματιστηριακών τιμών και πολλά άλλα.
Η εύρεση χρήσιμων απαντήσεων στο διαδίκτυο μπορεί να απαιτεί μεγάλη προσπάθεια. Συχνά απαιτεί πολλαπλές αναζητήσεις και ψάξιμο μέσα από συνδέσμους για να βρείτε ποιοτικές πηγές και τις σωστές πληροφορίες για εσάς.
Τώρα, η συνομιλία μπορεί να σας οδηγήσει σε μια καλύτερη απάντηση: Κάντε μια ερώτηση με έναν πιο φυσικό, συνομιλιακό τρόπο και το ChatGPT μπορεί να επιλέξει να απαντήσει με πληροφορίες από τον ιστό. Εμβαθύνετε με περαιτέρω ερωτήσεις και το ChatGPT θα εξετάσει το πλήρες πλαίσιο της συνομιλίας σας για να σας δώσει μια καλύτερη απάντηση. Συνεργαζόμαστε επίσης με παρόχους ειδήσεων και δεδομένων για να προσθέσουμε ενημερωμένες πληροφορίες και νέα οπτικά σχέδια για κατηγορίες όπως ο καιρός, οι μετοχές, τα αθλητικά, οι ειδήσεις και οι χάρτες».
Πλήγμα για την Google
Μετά την κυκλοφορία της είδησης για τη νέα μηχανή αναζήτησης, οι μετοχές της Alphabet σημείωσαν πτώση περίπου 1%. Η κίνηση αυτή τοποθετεί επίσης την OpenAI στην αγορά ως ανταγωνιστή της Microsoft.
Η Microsoft έχει επενδύσει σχεδόν 14 δισεκατομμύρια δολάρια στην OpenAI, ωστόσο τα προϊόντα της OpenAI ανταγωνίζονται άμεσα τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και αναζήτησης της Microsoft, όπως το Copilot και το Bing. «Πιστεύουμε ότι υπάρχει περιθώριο να κάνουμε την αναζήτηση πολύ καλύτερη από ό,τι είναι σήμερα», έγραψε τον Ιούλιο ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Sam Altman, σε ανάρτησή του στο X.
Πώς σκοπεύει να καθιερωθεί το ChatGPT Search
H OpenAI έχει εξασφαλίσει μια σειρά από συνεργασίες με μέσα ενημέρωσης τον τελευταίο χρόνο, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων ονομάτων όπως οι Hearst, Condé Nast, Axel Springer και News Corp. Αν και ο Fry λέει ότι οι εν λόγω συνεργάτες θα έχουν μεγαλύτερο «έλεγχο» σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο το περιεχόμενό τους εμφανίζεται στο ChatGPT, δεν θα τους δίνεται αυτόματα υψηλότερη προτεραιότητα στα ερωτήματα.
Το ψαχτήρι του ChatGPT κάνει το ξεκίνημά του λίγες ημέρες πριν από τις Προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, καθιστώντας την ανάγκη της για ακρίβεια πιο κομβική από ποτέ. Ο Adam Fry δήλωσε ότι με αυτό το εργαλείο «ελπίζουμε να μπορούμε να αναδείξουμε έγκυρες πηγές γύρω από το πού μπορεί κανείς να πάρει πληροφορίες για τις εκλογές» και ότι η εταιρεία δίνει «ιδιαίτερη προσοχή» στα εκλογικά ερωτήματα.