To Stanford αναφέρει πως ναι μεν είμαστε κάπως κουρασμένοι από την τεχνητή νοημοσύνη αλλά σίγουρα οι επιχειρήσεις την χρειάζονται τώρα περισσότερο από ποτέ. Η νέα τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης Chat GPT έχει άπειρες δυνατότητες πλέον, όλος ο κόσμος μιλάει για τις ικανότητες του συστήματος αλλά και για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στην συγκεκριμένη τεχνολογία. Το τελευταίο πρόβλημα που τέθηκε για το Chat GPT είναι αν όντως θα βοηθήσει σε κάποια δουλειά γραφείου.
Μερικά από τα αποτελέσματα της έρευνας του Stanford δεν προκαλούν έκπληξη: τα τρέχοντα μοντέλα γλώσσας ξεπερνούν το σύνολο σημείων αναφοράς των τεχνικών επιδόσεων, τα μεγαλύτερα μοντέλα βιομηχανίας εκπέμπουν μεγάλες εκπομπές άνθρακα, η Κίνα ασχολείται με τα βιομηχανικά ρομπότ κ.λπ. Ωστόσο, εμφανίστηκαν μερικά εκπληκτικά νούμερα πάνω στο πόσο οι επιχειρήσεις έχουν ανάγκη το AI.
Η τεχνολογία αυτή μπορεί να προβλέψει ένα κείμενο, που σημαίνει πως παίρνει στοιχεία από πολλά παρόμοια κείμενα και είναι σε θέση να υπολογίσει το ύφος και στο στυλ γραφής, πέρα από το περιεχόμενο. Τα καλύτερα νέα είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει δείξει κάποια σαφώς θετικά αποτελέσματα στον τομέα της υγείας και της επιστήμης. «Τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης αρχίζουν να επιταχύνουν γρήγορα την επιστημονική πρόοδο και το 2022 χρησιμοποιήθηκαν για να βοηθήσουν τη σύντηξη υδρογόνου, να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα του χειρουργείου της μήτρας και να δημιουργήσουν νέα αντισώματα», όπως σημειώνει η έρευνα.
Αυτή η AI τεχνολογία, μας διαβεβαιώνουν οι επιστήμονες, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει την δουλειά του ανθρώπου, κι επίσης είναι σε θέση να κάνει άπειρα λάθη. Σε τι όμως μπορεί να βοηθήσει τελικά; Η εφημερίδα Washington Post μας δίνει πολλές από τις απαντήσεις για τα ερωτήματα αυτά. Πάμε να δούμε τελικά σε τι μας βοηθάει το σύστημα Chat GPT.
Το πιο ενδιαφέρον στατιστικό της έρευνας του Stanford, ωστόσο, είναι η υποψία ότι οι ανησυχίες μας για την τεχνητή νοημοσύνη εξακολουθούν να υφίστανται. Οι Αμερικανοί απλώς δεν εμπιστεύονται την τεχνητή νοημοσύνη (τουλάχιστον όχι ακόμα) – μόνο το 35% των δειγματοληπτικών σε αυτή τη χώρα συμφώνησε ότι «τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που χρησιμοποιούν AI είχαν περισσότερα οφέλη παρά μειονεκτήματα». Η υποστήριξη ήταν υπερδιπλάσια στην Κίνα, τη Σαουδική Αραβία και την Ινδία.