Mόλις πριν από μερικές εβδομάδες η Google ανακοίνωνε αλλαγές στην αναζήτησή της, με την τεχνητή νοημοσύνη να εισέρχεται στις λειτουργίες της, προκειμένου να κάνει τη ζωή των χρηστών της πιο εύκολη. Στο μεταξύ, ο αλγόριθμός της άρχισε να αλλάζει ήδη από τα μέσα της προηγούμενης χρονιάς, προκαλώντας ζητήματα σε όσους χρειάζονταν τις υπηρεσίες της. Το ίντερνετ αλλάζει και η Google παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό.
Η Google «χτυπά» τους μικρότερους;
Οι αλλαγές που έχουν ήδη περάσει από την Google φαίνεται ότι δημιουργούν προβλήματα στις μικρότερες εταιρείες, που τους τελευταίους μήνες παραπονιούνται ότι χάνουν τη θέση τους στη μηχανή αναζήτησης. Οι άνθρωποι της Google υπόσχονται σήμερα ότι ο τεχνολογικός κολοσσός θα παρέχει βοήθειες, πόρους και ευκαιρίες σε όλους και πλέον το τοπίο είναι ασαφές.
Ο Sundar Pichai, CEO της Google πριν από δύο εβδομάδες ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη αλλαγή στον τρόπο που γίνονται οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο, με τη λειτουργία του AI Overviews. Αυτή έχει ήδη ξεκινήσει στις ΗΠΑ και προσφέρει μια σύντομη περίληψη των αποτελεσμάτων της αναζήτησης, με βάση την τεχνητή νοημοσύνη.
Τι γίνεται με το γνωστό σε όλους μας πλέον SEO;
Όσοι εργάζονται στο διαδίκτυο έχουν απόλυτη γνώση της δύναμης που έχει το SEO (Search engine optimization) για την Google. Πρόκειται για τον μηχανισμό που ουσιαστικά στέλνει το δικό σου περιεχόμενο πιο ψηλά από τα υπόλοιπα αποτελέσματα, δίνοντάς σου περισσότερες πιθανότητες ένας χρήστης να σε κλικάρει.
Φυσικά, αυτό είναι γνωστό από όλους και ο καθένας ψάχνει να ικανοποιήσει τις ανάγκες του SEO. Τι κάνει η Google για αυτό; Η μηχανή αναζήτησης γνωρίζοντας ότι οι περισσότερες ιστοσελίδες είναι στημένες σύμφωνα με τις ανάγκες του SEO, προσπαθεί να αλλάξει τους κανόνες για να χτυπήσει τον αθέμιτο ανταγωνισμό που προκύπτει από την κατάχρηση των εργαλείων του SEO.
Τα δημοφιλέστερα sites σήμερα μπαίνουν στον πειρασμό να δημιουργήσουν περιεχόμενο που είναι σχεδιασμένο για να ικανοποιεί τους αλγόριθμους και όχι τους χρήστες, καθώς αυτό θα τους φέρει περισσότερα χρήματα και η Google θέλει να το σταματήσει αυτό.
Ο «πόλεμος» της Google με τα ανεπιθύμητα αποτελέσματα αναζητήσεων έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια. Από το 2022 και έπειτα, η Google έχει προχωρήσει σε αναβαθμίσεις του αλγόριθμού της προκειμένου να εξαφανίσει το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε αποκλειστικά και μόνο για την υψηλότερη αναρρίχηση στην αναζήτηση.
Σύμφωνα με την Google οι αναβαθμίσεις αυτές έφεραν «45% λιγότερο χαμηλής ποιότητας και μη πρωτότυπο περιεχόμενο στα αποτελέσματα αναζήτησης». «Οι πρόσφατες ενημερώσεις μας έχουν ως στόχο να συνδέσουν τους ανθρώπους με περιεχόμενο που είναι χρήσιμο, ικανοποιητικό και πρωτότυπο, από ένα ευρύ φάσμα ιστότοπων σε όλο το ίντερνετ», είπε ένας εκπρόσωπος της Google στο BBC.
Ναι, οι χρήστες βγαίνουν εντέλει κερδισμένοι
Οι νέοι κανόνες του ίντερνετ αναμένεται να επηρεάσουν κάθε κλάδο και το SEO που μέχρι σήμερα έμοιαζε με επιστήμη, θα απομακρυνθεί, εφόσον η Google κερδίσει τον πόλεμο που κήρυξε. Έτσι, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να έρχονται σε επαφή με πιο χρηστικό περιεχόμενο και όχι με εκείνο που οι ιστοσελίδες και οι κολοσσοί θέλουν να εμφανιστεί πιο ψηλά.
Η προσαρμογή στη νέα διαδικτυακή κανονικότητα φέρνει πλέον τα sites και όλες τις επιχειρήσεις, μπροστά από στρατηγικές αποφάσεις. Το μόνο σίγουρο πλέον είναι ότι τα κονσερβοποιημένα αποτελέσματα ενδέχεται να αποτελέσουν ακόμα και άμεσα, παρελθόν.