Πλέον τα παιδιά χρησιμοποιούν tablets και smartphones από την ηλικία των ετών, η ανάγνωση παιδικών βιβλίων έχει πέσει κατακόρυφα, και οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις ηλικίες εώς και 12 ετών.
Η Σουηδία, μια χώρα που έβαλε από νωρίς τις ηλεκτρονικές συσκευές στα σχολεία, γυρνάει σελίδα και επιστρέφει στα βιβλία, καθώς παρατηρήθηκε μειωμένη γνωστική αντίληψη στα παιδιά εξαιτίας της υπερέκθεσης στα tablets.
Βρέθηκε ότι τα παιδιά υστερούν σε γνωστικές ικανότητες, αφού η εύκολη αναζήτηση κάποιας πληροφορίας, η χρήση υπολογιστικών συσκευών και η ανάγνωση μέσα από μια οθόνη μείωσε την αντίληψη παιδιών σε μικρές ηλικίες, μέχρι και την προεφηβεία.
Και όλα αυτά σε μια χώρα που βρίσκεται στη κορυφή μαζί με τη Φιλανδία στον δείκτη γνωστικών ικανοτήτων.
Όμως ειδική επιτροπή παρατήρησαν πως αυτός ο δείκτης έπεσε κατά δέκα μονάδες και τότε άρχισαν να ερευνουν το θέμα.
Μεγάλο ρόλο βέβαια έπαιξε και η εξ αποστάσεως διδασκαλία λόγω των περιοριστικών μέτρων.
«Υπάρχουν σαφείς επιστημονικές αποδείξεις ότι τα ψηφιακά εργαλεία μάλλον βλάπτουν παρά ενισχύουν τη μάθηση», ανέφερε τον Αύγουστο το ερευνητικό Ινστιτούτο Καρολίνσκα της Ιατρικής σχολής.
«Πιστεύουμε ότι η εστίαση θα πρέπει να επιστρέψει στην απόκτηση γνώσεων μέσω έντυπων εγχειριδίων και της εμπειρογνωμοσύνης των εκπαιδευτικών, αντί να αποκτά κανείς γνώσεις κυρίως από ελεύθερα διαθέσιμες ψηφιακές πηγές που δεν έχουν ελεγχθεί για την ακρίβειά τους», πρόσθεσε το Ινστιτούτο.