Το πεντάστερο Nishiyama Onsen Keiunkan ιδρύθηκε το 705 μ.Χ. στη Χαγιακάβα της Ιαπωνίας και έχει λειτουργήσει από 52 γενιές της ίδιας οικογένειας για πάνω από μία χιλιετία.
Στη μακρινή Ιαπωνία και στην καταπράσινη ύπαιθρο της μικρής πόλης Χαγιακάβα που βρίσκεται νοτιοδυτικά της χώρας, στο εμβληματικό όρος Φούτζι, δεσπόζει ανάμεσα σε πολλές θερμές πηγές, το παλαιότερο ξενοδοχείο στον κόσμο. Ταυτόχρονα, είναι και η παλαιότερη επιχείρηση σε διεθνές επίπεδο, σύμφωνα με το βιβλίο καταγραφής παγκόσμιων ρεκόρ Γκίνες.
Ο λόγος για το Nishiyama Onsen Keiunkan, ένα πεντάστερο ξενοδοχείο με ζεστά ιαματικά λουτρά που άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του το 705 μ.Χ. και λειτουργεί μέχρι σήμερα, 1.318 χρόνια μετά, χωρίς να έχει κατεβάσει ποτέ ρολά. Αναμφίβολα, εντυπωσιακό. Εντυπωσιακότερο όμως είναι το γεγονός ότι έχει λειτουργήσει από 52 γενιές της ίδιας οικογένειας. Το ξενοδοχείο ίδρυσε ο Fujiwara Mahito, που υπήρξε γιος ενός αυλικού του 38ου Αυτοκράτορα της Ιαπωνίας, Tenji.
Ένα ξενοδοχείο αναλλοίωτο στον χρόνο
Στο Nishiyama Onsen Keiunkan έχουν διαμείνει μέσα στα χρόνια, τις δεκαετίες και τους αιώνες από θρυλικούς σαμουράι μέχρι σημαντικούς πολιτικούς, διάσημους celebrities και σύγχρονους τουρίστες που καταφθάνουν από κάθε πλευρά του πλανήτη για να απολαύσουν το κατάφυτο τοπίο μέσα στο οποίο κατοικεί το ξενοδοχείο, αλλά κυρίως για να γνωρίσουν την ιστορία του και να βιώσουν τις θεραπευτικές ιδιότητες των ιαματικών νερών. Τόσο οι τέσσερις εξωτερικές πισίνες και οι δύο εσωτερικές, που για την ακρίβεια χαρακτηρίζονται λουτρά και όχι πισίνες, είναι γεμισμένες με νερά από τις θερμές πηγές, ενώ και ακόμα και στα μπάνια των δωματίων το νερό που τρέχει έρχεται κατευθείαν από αυτές τις πηγές.
Το ξενοδοχείο διαθέτει 37 δωμάτια που προσφέρουν όλες τις σύγχρονες ανέσεις, με την τιμή για ένα απλό δίκλινο να ανέρχεται περίπου στα 500 ευρώ τη βραδιά, αλλά και ένα από τα πιο φημισμένα εστιατόρια της χώρας, το Mountain Kaiseki Banquet, που σερβίρει γκουρμέ γεύματα με ντόπιες και εποχικές πρώτες ύλες.
Η αρχιτεκτονική του έχει μείνει αναλλοίωτη στον χρόνο, καθώς στόχος των γενεών που το έχουν «τρέξει» μέσα σε αυτή τη χιλιετία ήταν να διατηρήσουν τη βαριά κληρονομιά του.
Εδώ που τα λέμε βέβαια όταν ένα ξενοδοχείο μετρά 1.318 συναπτά έτη ζωής, αυτό από μόνο του αρκεί. Είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του. Η καλύτερη διαφήμιση.