Το Bloomberg, αναφέρει τους πιθανούς συνεργάτες της Apple στο μεγαλόπνοο πρότζεκτ του κολοσσού να κατασκευάσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με σήμα το χαρακτηριστικό «δαγκωμένο μήλο».
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η Apple, «τρέχει» να λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο το αργότερο έως το 2024.
Το επτασφράγιστο Project Titan έχει αποκτήσει μεγάλη δυναμική τους τελευταίους μήνες και στην κλειστή ομάδα στελεχών της Apple έχουν προστεθεί πολλά πρώην στελέχη της Tesla, τα οποία εργάζονται πυρετωδώς υπό την επίβλεψη του τμήματος τεχνητής νοημοσύνης της Apple.
Το πιθανότερο είναι η Apple να αναζητήσει πολλούς συνεργάτες – έναν κύριο κατασκευαστή για την «αλυσίδα» του οχήματος και πολλούς περιφερειακούς για την παροχή βασικών εξαρτημάτων.
Οι ακόλουθες εταιρείες είναι οι πιθανές υποψήφιες, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Foxconn
Η Foxconn Technology Group έχει ήδη στενή σχέση με την Apple. Για περισσότερο από μια δεκαετία, υπήρξε ο μεγαλύτερος συνεργάτης παραγωγής της αμερικανικής εταιρείας, για την πλειονότητα των iPhone και ένα μεγάλο κομμάτι των Macs και iPads παγκοσμίως.
Τεράστια συγκροτήματα της Foxconn απασχολούν πάνω από ένα εκατομμύριο άτομα σε όλη την Κίνα και ο κύριος βραχίονας, η Hon Hai Precision Industry, παρουσίασε το πρώτο σασί ηλεκτρικών οχημάτων και μια πλατφόρμα λογισμικού που θα βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κυκλοφορήσουν τα μοντέλα στην αγορά γρηγορότερα. Σχεδιάζει επίσης να λανσάρει μια μπαταρία στερεάς κατάστασης έως το 2024 – χρονιά ορόσημο για τα σχέδια της Apple.
Στις αρχές του 2020, η ταϊβανέζικη εταιρεία που ιδρύθηκε από τον δισεκατομμυριούχο Terry Gou, ανακοίνωσε ένα σχέδιο κοινοπραξίας με την Fiat Chrysler Automobiles για την ανάπτυξη και κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα. Τον Ιανουάριο υπέγραψε συμφωνία με την κινεζική εταιρεία εκκίνησης EV Byton για τη μαζική παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου M-Byte SUV έως το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Magna International
Η Canada’s Magna είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής στον κόσμο με πολυετή εμπειρία, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας ολοκληρωμένα οχήματα για μία σειρά από εταιρείες. Η Magna παράγει τα πάντα, από σασί και καθίσματα αυτοκινήτου έως αισθητήρες και λογισμικό για την υποστήριξη του οδηγού.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της BMW και της Jaguar Land Rover, συνεργάζονται με τη μονάδα Magna Steyr για την εξωτερική παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Graz της Αυστρίας. Η Magna προωθεί επίσης τις υπηρεσίες μηχανικής και κατασκευής σε νεοσύστατες επιχειρήσεις EV. Το περασμένο φθινόπωρο, συμφώνησε να παράσχει στη Fisker μια πλατφόρμα EV για το Ocean SUV και πρόσθεσε χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης σε νέα συμφωνία τον Ιανουάριο του 2021.
Τον Δεκέμβριο 2020, επένδυσε περίπου 450 εκατομμύρια δολάρια σε μια κοινοπραξία με την LG Electronics της Κορέας για την κατασκευή ηλεκτρικών κινητήρων. Επεκτείνει επίσης το κατασκευαστικό της αποτύπωμα στην Κίνα κατασκευάζοντας το ArcFox Alpha-T για το Beijing Automotive Group.
Η Magna έχει το πλεονέκτημα μιας προηγούμενης σχέσης με την Apple. Οι δύο εταιρείες ήταν σε διαβουλεύσεις για την κατασκευή του αυτοκινήτου της Apple, πριν από περίπου πέντε χρόνια.
Hyundai/Kia
Η Hyundai και η θυγατρική της Kia, έχουν προσελκύσει τη μεγαλύτερη προσοχή μέχρι στιγμής φέτος, εν μέρει εξαιτίας της επιβεβαίωσης από τη Hyundai, τον περασμένο μήνα, ότι ήταν σε συζητήσεις με την Apple. Αργότερα ωστόσο, άγνωστο γιατί, διέψευσε τις φήμες που η ίδια είχε επιβεβαιώσει.
Η Hyundai και η Kia διαθέτουν δυο εργοστάσια στις ΗΠΑ, στην Αλαμπάμα και στη Τζόρτζια. Η νέα, ειδική πλατφόρμα που αναπτύσσει για τα ηλεκτρικά οχήματα θα εγγυάται εμβέλεια οδήγησης άνω των 500 χιλιομέτρων και θα είναι σε θέση να επαναφορτίζει μπαταρίες αυτοκινήτων έως το 80% σε 18 λεπτά
Nissan / Renault
Αν και δεν θεωρείται βασική υποψήφια, η Nissan έχει πολλά χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να αποδειχτούν ευεργετικά για την Apple. Η Nissan έχει ήδη μια κοινή πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων με τη Renault, που θα χρησιμοποιηθεί για το συμπαγές SUV της Ariya που θα κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στη χρονιά.
Όταν ρωτήθηκε αν η ιαπωνική εταιρεία θα ήταν πρόθυμη να κατασκευάσει αυτοκίνητα για την Apple, ο διευθύνων σύμβουλος Makoto Uchida απάντησε ότι η Nissan «έχει το DNA για να κάνει πράγματα που οι άλλοι δεν θα κάνουν».
Stellantis
Η παραγωγική ικανότητα της Stellantis την φέρνει στο τραπέζι των υποψηφίων, σε μία περίοδο που δραστηριότητες του Ομίλου Fiat και PSA στην Ευρώπη έχουν πληγεί από την πτώση των πωλήσεων και υπάρχει ελεύθερο πεδίο στα εργοστάσια.
Ο διευθύνων σύμβουλος Κάρλος Ταβάρες δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στις 19 Ιανουαρίου ότι η Stellantis είναι ανοιχτή σε συνεργασία με την Apple ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία τεχνολογίας στα EV.
Σύμφωνα με το Bloomberg/ΑΠΕ-ΜΠΕ