Το εργατικό δυστύχημα συνέβη στη Γραμμή 1, περί της 4:40 τα ξημερώματα, όταν ειδική μηχανή λείανσης που κατέβαινε από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα, αναπτύσσοντας ταχύτητα. Όσο κατηφόριζε προς Πειραιά η ταχύτητα αυξανόταν.
Πάνω στη μηχανή βρίσκονταν αρκετοί εργάτες που πήδηξαν για να σωθούν. Η μηχανή έτρεχε ήδη με τουλάχιστον 50χιλιόμετρα ανά ώρα. Από τους εργάτες που έμειναν στο βαγόνι, τρεις τραυματίστηκαν κατά την σύγκρουση με συρμό, στο ύψος του σταθμού «Άγιος Νικόλαος». Το τρένο είχε τοποθετήσει εκεί η υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ προκειμένου να σταματήσει την πορεία της μηχανής.
Δύο Έλληνες κι ένας Ολλανδός μέλη του συνεργείου, διακομίστηκαν στο νοσοκομείο «Γεννηματάς», όπου τελικά ο ένας από του Έλληνες, ηλικίας 41 ετών, κατέληξε.
Ο άτυχος 41χρονος ήταν εργοδηγός επί 16 χρονια. Ήταν ανύπαντρος και όπως λένε άνθρωποι που τον γνώριζαν, του άρεσε η δουλειά του και ήταν τελειομανής.
Εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ: Αν δεν το είχαμε σταματήσει θα έφτανε στον Πειραιά
Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης, ανέφερε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι το ειδικό μηχάνημα λείανσης, ξεκινώντας την πορεία του από την Κηφισιά, όπως διαπιστώθηκε, είχε πρόβλημα στα σύστημα πέδησης (φρένα) με αποτέλεσμα να αποκτήσει ανεξέλεγκτη ταχύτητα, 50 χιλιόμετρα την ώρα, λόγω της κατηφορικής κλίσης της γραμμής του ΗΣΑΠ. Εάν δεν το σταματούσε ο συρμός που είχε τοποθετηθεί μεταξύ των σταθμών Αγ. Νικολάου και Αττικής, προκειμένου να ανακόψει την πορεία του, θα έφθανε στον Πειραιά και κανείς δεν ξέρει τι θα μπορούσε να συμβεί …».
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων, επέβαιναν επτά εργαζόμενοι. Κάποιοι πήδηξαν στον σταθμό του Ν. Ηρακλείου προκειμένου να σωθούν… όμως χάσαμε το συνάδελφο μας, ήταν μαζί με τον οδηγό.
«Είναι μια δύσκολη μέρα για όλους μας. Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος», σημείωσε ο Σπύρος Ρεβύθης και πρόσθεσε πως θα έπρεπε να υπάρχει δικλείδα ασφαλείας στο μηχάνημα, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε.
Αλλαγές στα δρομολόγια
Η κίνηση στη Γραμμή 1 του Μετρό διεξάγεται στα τμήματα Ομόνοια – Πειραιάς και Α. Πατήσια – Κηφισιά.
Οι επιβάτες μπορούν εξυπηρετηθούν στο τμήμα Α. Πατήσια – Ομόνοια και αντίστροφα από τις λεωφορειακές γραμμές Α8 και Χ7 (έκτακτη), καθώς και από τις γραμμές τρόλεϊ 3,5 και 7.
Η επιβίβαση στις παραπάνω γραμμές γίνεται στη στάση «Αλυσίδα», έξω από το σταθμό της Γραμμής 1 «Άνω Πατήσια». Στην οδό Αχαρνών η εξυπηρέτηση των επιβατών γίνεται από τη λεωφορειακή γραμμή Β9 και τη γραμμή τρόλεϊ 6.
ΣΤΑΣΥ: Οδύνη για τον χαμό του εργαζόμενου – Έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος
Την οδύνη τους για το χαμό εν ώρα καθήκοντος ενός συναδέλφου τους επί σειρά ετών και μέλους της οικογένειας των σταθερών συγκοινωνιών, εκφράζουν με ανακοινωσή τους η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ.
Ο θανάσιμος τραυματισμός του εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, επήλθε το πρωί της Τρίτης 16/11/2021, σε δυστύχημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης της Γραμμής 1 του Μετρό. Αποτέλεσμα του δυστυχήματος, ήταν ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑΣΥ και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο.
Έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί η ΣΤΑΣΥ σε συνεργασία με τις Αρχές.
Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήριά της προς την οικογένεια του εκλιπόντος.