Ολοένα και αυξάνονται τα κρούσματα απάτης μέσω διαδικτύου, με τη χώρα μας να αρχίζει να καταγράφει αυξημένο αριθμό εξαπατήσεων. Οι επιτήδειοι αποσπούν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα των εργαζομένων, και αποσπούν είτε χρήματα δικά τους, είτε τα χρησιμοποιούν για να χτυπήσουν τις εταιρείες στις οποίες εργάζονται.
18% των επιθέσεων σε εταιρείες με λεία μεγάλα χρηματικά ποσά, ξεκίνησαν από λάθος του εργαζόμενου που έπεσε θύμα των phishing emails.
Η Κaspersky Security Awareness Platform συνέλεξε δεδομένα από τα χτυπήματα των τελευταίων ετών και κατάφερε να φτιάξει έναν οδηγό, αποφυγής της απάτης.
Δείτε ποια είναι τα πιο συνηθισμένα emails που στέλνουν οι απατεώνες και εξαπατούν τον κόσμο:
-Αποτυχία προσπάθειας παράδοσης – Δυστυχώς, ο ταχυμεταφορέας μας δεν μπόρεσε να παραδώσει το προϊόν σας. Αποστολέας: Υπηρεσία παράδοσης αλληλογραφίας. Ποσοστό κλικ: 18,5%
-Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν παραδόθηκαν λόγω υπερφόρτωσης των mail servers. Αποστολέας: Η ομάδα υποστήριξης της Google. Ποσοστό κλικ: 18%
-Διαδικτυακή έρευνα εργαζομένων: Τι θα βελτιώνατε σχετικά με την εργασία στην εταιρεία. Αποστολέας: Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού. Ποσοστό κλικ: 18%
-Υπενθύμιση: Νέος ενδυματολογικός κώδικας για όλη την εταιρεία. Αποστολέας: Ανθρώπινο Δυναμικό. Ποσοστό κλικ: 17,5%
-Προσοχή προς όλους τους εργαζομένους: νέο σχέδιο εκκένωσης κτιρίου. Αποστολέας: Τμήμα Ασφαλείας. Ποσοστό κλικ: 16%
Ενώ αρκετά δημοφιλή είναι και τα emails που λένε ότι έχετε κερδίσει μια δωροεπιταγή από τα IKEA, από σούπερ μάρκετ, υπενθύμιση κράτησης σε δωμάτια ξενοδοχείων και ενημέρωσης σχετικά με τη παροχή ρεύματος στην οικία σας.