Μια πρώην βιομηχανική εγκατάσταση της Nintendo στην επαρχία του Κιότο στην Ιαπωνία πρόκειται να γίνει το πρώτο μουσείο της γνωστής εταιρείας βιντεοπαιχνιδιών.
Κατασκευασμένο το 1969, το Nintendo Uji Ogura Plant στην Uji-city, χρησιμοποιείτο για παραγωγή hanafuda (ιαπωνικών καρτών για παιχνίδια) και για ένα διάστημα στέγαζε κέντρο εξυπηρέτησης πελατών για επισκευές. Μετά τα εγκαίνια νέας μονάδας το 2016, το μέλλον της παλαιάς ήταν αβέβαιο. Το σχεδιαζόμενο μουσείο θα προβάλλει ιστορικά προϊόντα της Nintendo και θα φιλοξενεί εκθέσεις και εκδηλώσεις-εμπειρίες για να μοιραστεί, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, «με το κοινό την ιστορία εξέλιξης των προϊόντων της και τη φιλοσοφία της».
Τα χρόνια που ακολούθησαν, προϊόντα της Nintendo έγιναν συλλεκτικά αντικείμενα με εξαιρετικές επιδόσεις σε δημοπρασίες. Τον περασμένο Απρίλιο, σε δημοπρασία στον οίκο Heritage Auctions στο Ντάλας του Τέξας, σπάνιο σφραγισμένο κομμάτι του αρχικού βιντεοπαιχνιδιού Super Mario Bros. πωλήθηκε αντί 660.000 δολαρίων, σημειώνοντας νέο ρεκόρ για βιντεοπαιχνίδι σε δημοπρασία. «Το να βεις άλλο κομμάτι από την ίδια γραμμή παραγωγής θα ήταν σαν να έψαχνες για μια σταλαγματιά νερό σε ένα ωκεανό» είχε αναφέρει, σε ανακοίνωση, η Valarie McLeckie, διευθύντρια του τομέα βιντεοπαιχνιδιών στον οίκο.
Από τον περασμένο Μάρτιο, στα Universal Studios της Οζάκα η Nintendo καλωσορίζει επισκέπτες σε θεματικό πάρκο με τρενάκι λούνα παρκ που έχει ως θέμα τη σειρά βιντεοπαιχνιδιών Mario Kart και με άλλες ατραξιόν. Η εταιρεία στοχεύει να εγκαινιάσει το μουσείο της, προσωρινή επωνυμία του είναι «Nintendo Gallery», μέσα στο οικονομικό έτος 2023 (το οποίο λήγει τον Μάρτιο του 2024).
Λίγα λόγια για τη Nintendo:
Η Nintendo ιδρύθηκε ως Yamauchi Nintendo από τον Fusajiro Yamauchi στις 23 Σεπτεμβρίου του 1889 στην περιοχή Kyoto και αρχικά παρήγαγε χειροποίητες κάρτες εν ονόματι hanafunda. Οι κάρτες αυτές αντιπροσώπευαν τους 12 μήνες του χρόνου και τις χρησιμοποιούσαν ως επιτραπέζιο παιχνίδι εκείνη την εποχή. Πολύ σύντομα το επιτραπέζιο παιχνίδι θα γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές, αναγκάζοντας τον Yamauchi να αυξήσει την παραγωγή για να καλύψει την ζήτηση. Το 1963, ο ίδιος χαράσσει μια νέα εποχή για την εταιρεία, αντιλαμβανόμενος ότι η βιομηχανία των καρτών δεν έχει μέλλον, ξεκίνησε τον πειραματισμό σε άλλους τομείς. Μετά από τις αποτυχημένες απόπειρες δημιουργίας εταιρείας ταξί, ξενοδοχείων, εστιατορίων και πολλών άλλων, η Nintendo άρχισε να δημιουργεί τα πρώτα της παιχνίδια για παιδιά ή αλλιώς toys. Η εισαγωγή της στον χώρο ήταν δύσκολη, διότι ήταν ακόμη μικρή σε εκείνη τη χρονική συγκυρία και βρέθηκε ξαφνικά να ανταγωνίζεται μεγάλες εταιρείες και να διεκδικεί μερίδιο στην αγορά. Αυτό όμως δεν την εμπόδισε να αναζητήσει την καινοτομία σε εντελώς νέα προϊόντα και το 1966, ο Hiroshi είδε κατά τύχη έναν μηχανικό συντήρησης να κατασκευάζει έναν βραχίονα για την διασκέδασή του, αυτομάτως ο βραχίονας μπήκε στην γραμμή παραγωγής, έγινε το mainstream των Χριστουγέννων αφού πουλήθηκαν πάνω από ένα εκατομμύριο κομμάτια και ο μηχανικός με όνομα Gunpei Yokoi προάχθηκε σε υπεύθυνο αναπτυξιακών προϊόντων της εταιρείας. Σύντομα ο Yokoi θα δημιουργήσει πολλές κατασκευές με τις μηχανολογικές του γνώσεις όπως το παζλ των ¨δέκα εκατομμυρίων βαρελιών¨, το μηχάνημα ρίψης μπέιζμπολ, το GameBoy και άλλα πολλά επιτρέποντας στην επιχείρηση του Hiroshi να οραματίζεται την κορυφή.
τον Ιούνιο του 1977 η Nintendo δημιούργησε τις πρώτες της κονσόλες με όνομα Color TV-Game 6 και Color TV-Game 15, οι οποίες παρείχαν 6 και 15 προεγκατεστημένα παιχνίδια αντίστοιχα. Αγοράστηκαν 4 εκατομμύρια μόνο στα πρώτα 5 μοντέλα της και ήταν ιδιαίτερα επιτυχείς. Στη συνέχεια ακολούθησε το Game & Watch του 1980, η πρώτη παιχνιδομηχανή χειρός με την δικιά της LCD οθόνη, προπομπός του GameBoy, το οποίο μαζί με το NES(Nintendo Entertainment System) γνώρισε μεγάλη επιτυχία τόσο στην μέση ανατολή όσο και στην δύση αφού πραγματοποιήθηκε η πρώτη απόπειρα της Nintendo να προωθήσει τα προϊόντα της στην Αμερική. Τα Ιαπωνικής κατασκευής Game And Watch πήραν διαφορετική ονομασία κατά την προώθησή τους εκτός Ιαπωνίας, όπως για παράδειγμα GameWatch στην έκδοση της Αμερικής, Tricotronic έκδοση της Γερμανίας και G&W στην έκδοση της Αυστρίας. Οι πρώτες μεγάλες σειρές παιχνιδιών θα κάνουν την εμφάνισή τους, όπως το Donkey Kong, Legends of Zelda, Star Fox αλλά και ο θρυλικός Mario, αν και αρχικά ονομάστηκε Jumpman. Mario ¨βαφτίστηκε¨ στην έκδοση της Αμερικής και έκτοτε καθιερώθηκε έτσι. Εν συνεχεία έρχεται το NES, ως Family Computer που ήταν η πρώτη κονσόλα της εταιρείας βασιζόμενη στην κασέτα(cartridge) το 1983 και κάπως έτσι περνάμε στην εποχή που τα games δεν είναι προ εγκατεστημένα στην μνήμη αλλά σε μορφή μέσου.