Οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», μετά τα χθεσινά εγκαίνια, δόθηκαν στην κυκλοφορία για το επιβατικό κοινό σήμερα, με την επέκταση της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα (όπου ήταν μέχρι χθες ο τερματικός σταθμός) να δίνει πολύτιμη ανάσα στις περιοχές των δυτικών προαστίων.
Συνολικά, όπως τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 63.000 πολίτες, ενώ θα μειωθεί σημαντικά και η κυκλοφορία, κατά 11.000 αυτοκίνητα, όπως υπολογίζεται, στις περιοχές όπου το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι μεγάλο.
Μετρό: Νίκαια-Σύνταγμα σε 14’ λεπτά
Από τις 5:30 το πρωί οι συρμοί ξεκινούν από τον σταθμό της Νίκαιας, όπου οι επιβάτες θα μπορούν να φτάνουν στο Σύνταγμα μέσα σε μόλις 14 λεπτά. Ακόμη, το δρομολόγιο Νίκαια-Αεροδρόμιο, θα γίνεται μέσα σε 55 λεπτά. Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07.30-17.30) στο τμήμα Αιγάλεω – Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά, και στο τμήμα Αιγάλεω – Νίκαια θα είναι 8 λεπτά.
Το πρώτο δρομολόγιο, από τον σταθμό Νίκαια, θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12.05 το βράδυ. Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά. Να τονιστεί πως οι τρεις σταθμοί δεν διαθέτουν σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αλλά ακυρωτικά μηχανήματα που τοποθετήθηκαν ως μεταβατική λύση.
Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών, από σήμερα είναι σε ισχύ και οι αλλαγές στα δρομολόγια των λεωφορειακών γραμμών στις περιοχές των δήμων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, ώστε να είναι διαλειτουργικές με το μετρό.
Οι γραμμές που τροποποιούνται τα δρομολόγιά τους είναι οι εξής: Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές 800 (Νίκαια – Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός – Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό – Κορυδαλλός – Πειραιάς Α’), 820 (Κερατσίνι – Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς – Γ΄ Νεκροταφείο – ‘Ασπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς – ‘Ασπρα Χώματα – Γ΄ Νεκροταφείο), 837 (‘Ανω Αγ. Βαρβάρα – Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη – Πειραιάς Α’), Β18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια – Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).
Επέκταση ως το 2022 στον Πειραιά
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στην περαιτέρω επέκταση της γραμμής 3 ως τον Πειραιά, όπου και θα είναι ο τερματικός σταθμός. Στόχος του υπουργείου, όπως τόνισε, είναι να έχουν ολοκληρωθεί οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της γραμμής ως το 2022. οι γραμμές Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς, θα είναι οι τελευταίοι τρεις της γραμμής που θα συνδέει το λιμάνι με το αεροδρόμιο.
«Πέραν της αυτονόητης ανάσας που θα δώσει στην καθημερινότητα των πολιτών, θα έχει και μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο. Η σύνδεση που θα προκύψει, μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου, μέσω της γραμμής 3 του μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη, τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.