Ο κολοσσός των social media ανακοίνωσε ότι όταν οι χρήστες θα δημοσιεύουν κάτι στο Facebook, θα μπορούν να ελέγχουν ποιος σχολιάζει την ανάρτηση. Αυτό περιλαμβάνει τους πάντες: όσους μπορούν να δουν την ανάρτηση αλλά και εκείνους που έχουν επισημανθεί (με tag) από το προφίλ ή τη σελίδα στη συγκεκριμένη ανάρτηση. Η αλλαγή αυτή είναι παρόμοια με εκείνη που τέθηκε σε ισχύ πρόσφατα στο Twitter για να περιορίσει ποιος μπορεί να απαντήσει σε tweets.
Η αλλαγή αυτή προκύπτει μετά την απόφαση ορόσημο στην Αυστραλία το 2019, σύμφωνα με την οποία οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης ευθύνονται για δυσφημιστικά σχόλια χρηστών στις δημόσιες σελίδες τους στο Facebook. Αποτέλεσμα, ήταν οι ίδιες οι εταιρείες να ζητούν αλλαγή του νόμου. Σύμφωνα με την απόφαση, οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης έχουν την ευθύνη να εποπτεύουν εκ των προτέρων τα σχόλια.
Στο παρελθόν, δεν υπήρχε τρόπος να ελεγχθούν αυτά τα σχόλια πριν αναρτηθούν δημοσίως, παρά μόνο ένα περιορισμένο φίλτρο με λέξεις-κλειδιά, τις οποίες ο διαχειριστές εντόπιζαν σε συγκεκριμένες αναρτήσεις.
Το ανώτατο δικαστήριο της Νέας Νότιας Ουαλίας αποφάσισε το 2019 ότι πολλές αυστραλιανές εταιρείες μέσων ενημέρωσης ήταν υπεύθυνες για δυσφημιστικά σχόλια που δημοσιεύτηκαν από χρήστες στις σελίδες τους στο Facebook, ως απάντηση σε άρθρα ειδήσεων.
Το προσχέδιο της έκθεσης για τη σχετική νομοθεσία, που κατατέθηκε στο αυστραλιανό κοινοβούλιο, περιείχε αρχικά ένα άρθρο, που απαιτούσε από τις πλατφόρμες όπως το Facebook να επιτρέπουν στις ειδησεογραφικές επιχειρήσεις να ελέγχουν τα σχόλια. Αυτό ωστόσο αφαιρέθηκε, όταν εισήχθη η τροπολογία στο κοινοβούλιο.
Το ABC διεμήνυσε στην Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτή, κατά την υποβολή του νομοσχεδίου, ότι χωρίς εργαλεία εποπτείας των σχολίων «οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί ίσως υποχρεωθούν να αποσυρθούν, προκειμένου να μετριάσουν τους νομικούς κινδύνους από τη χρήση της πλατφόρμας ».
Η SBS είπε στο κοινοβούλιο, ότι οι ειδήσεις στα μέσα μαζικής ενημέρωσης «υπόκεινται σε σημαντικό νομικό κίνδυνο σχετικά με το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, συμπεριλαμβανομένων σχολίων σε δημοσιεύσεις κοινωνικών μέσων, πράγμα που σημαίνει ότι η δυνατότητα διαχείρισης αυτών των λειτουργιών είναι όλο και πιο σημαντική».
Ο ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός πρόσθεσε, ότι έπρεπε να «αυξήσει σημαντικά την επένδυσή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως για περιεχόμενο ειδήσεων και τρεχουσών υποθέσεων». «Με τη δυνατότητα απενεργοποίησης των σχολίων, αυτή η επένδυση θα μπορούσε αντ ‘αυτού να ανακατευθυνθεί σε επιπλέον αξιόπιστο περιεχόμενο ειδήσεων για το κοινό».
Σύμφωνα με Guardian